HONG - SO TEHNIKA MEDITACIJE
(Prva tehnika meditacije na putu Kriya Yoge prema učenju Paramhansa Yoganande)
PRIPREME
1. Da bi dekarbonizirali krvotok i tako smirili tijelo udišite i izdišete polagano i duboko nekoliko puta, praveći period udisanja, zadržavanja daha i izdisanja jednakim ( predlažemo brojenje 20-20-20 ili 12-12-12 ). Ponovite šest ili dvanaest puta.
2. Udahnite, napunite čitavo tijelo, izbacite zrak i opustite se. Ponovite tri puta.(dupli udah i izdah-udišemo kroz nos, a izdišemo kroz usta )
3. Mentalno provjerite tijelo da se uvjerite kako je ono relaksirano. Periodično ponovno provjerite tijelo za vrijeme prakticiranja tehnike.
4. Počnite prakticiranje najprije izdisanjem, polagano i promišljeno.
OSNOVA TEHNIKE
1.Kada dah struji unutra mentalno ga slijedite u skladu s njegovim strujanjem sa zvukom HONG. Zamislite da dah sam proizvodi taj zvuk.
2.Kada dah struji prema van slijedite ga mentalno i u skladu s njegovim strujanjem zamislite kako on sam proizvodi zvuk SO.
3.Ako se u bilo koje vrijeme disanje zaustavi prirodno, prihvatite pauzu smireno, identificirajući se s njom sve dok dah ponovo ne počne skladno strujati.
4. Da bi zadržali um koncentriran na dah ( ili kada ste previše okrenuti iznutra da bi razlikovali udisanje i izdisanje ), može vam pomoći povlačenje kažiprsta prema dlanu za vrijeme udisanja i udaljavanje za vrijeme izdisanja.
PRVA FAZA
1.Ako je vaše disanje još uvijek uznemireno, vi ćete biti više svjesni fizičkih pokreta vaših pluća i dijafragme nego strujanja daha u nosnicama. U tom slučaju pustite da um slijedi svoju prirodnu sklonost. Koncetrirajte se na fizičke aspekte disanja, pokrete grudnog koša, dijafragme i pupka.
2.Postupno, kako se smirujete, preusmjerite svoju pažnju s disajnog procesa na sam dah.
DRUGA FAZA
1. Kako se više poistovjećujete s dahom, počnite posmatrati dah u točki gdje ulazi u nosnice.
2. Postupno, sa smirivanjem daha, koncetrirajte se sve više i više u nosu, prema korijenu nosa. Da biste podigli svjesnost u taj centar u nosu, može vam biti od pomoći posebni unutarnji napor relaksacije nosa.
3. Kada to uspijete, koncentrirajte svoju svjesnost daha na točku gdje dah ulazi u nosnu šupljinu. Osjetite ga kako se uzdiže u tom prolazu i vizualizirajte ga kako pri strujanju lagano osvježava i budi Kristov centar ( spiritualno oko ) u frontalnom dijelulu banje.
TREĆA FAZA
1. Nastojte se sve više poistovjetiti s dahom, a sve manje s tijelom. Sjetite se da fizičke potrebe mogu biti samo zamišljene ( rezultat duboko ukorijenjenih podsvjesnih navika ) pa stoga:
2. Koncentrirajte se sve dublje, uživajući naročito u pauzi koja nastaje između disanja. Istrajte na osjećaju olakšanja koje vam donosi oslobađanje od neprestanog procesa disanja. Bez obzira na osjećaj smirenosti i slobode, ne pokušavajte produžiti stanje nedisanja nasilno, svojom voljom.
3. Usmjerite radije volju na misao da dah struji u nosu ili prema beskrajnom prostoru Kristovog centra.
4. Kako pauze postaju duže, možete željeti sjediniti svoju pažnju u pjevanju AUM-a mentalno u Kristov centar.
KLJUČNE TOČKE
1. Za čitavo vrijeme prakticiranja ove tehnike gledajte prema gore da biste podigli vašu svjesnost. No ne koncentrirajte se na Kristov centar sve dok ne osjetite prirodno strujanje daha u toj točki.
2. Sjedite veoma čvrsto i mirno za vrijeme prakticiranja. I najmanja fizička, emotivna ili mentalna kretnja može uzbuditi tok disanja.
3. Povremeno kontrolirajte da li je cijelo tijelo relaksirano, a naročito nos.
4. Dok pjevate Hong-So, budite sigurni da pjevate mentalno. Osigurajte da se usnice i jezik namjerno ne pokreću ili da se lagano naprežu obrazi ili grlo. Budite sigurni da su svi ovi dijelovi vašeg tijela potpuno opušteni.
PITANJA I ODGOVORI
Pitanje: Koliko se dugo može prakticirati ova tehnika?
Odgovor: Toliko dugo dok u njoj uživate. Ovo je tehnika ( za razliku od nekih drugih ) koja se ne može vježbati u smislu da bi prenaprezala nervni sistem. Yogananda ju je kao dječak vježbao sedam sati odjednom. Jednom je rekao nekom učeniku, " Da bi postao učitelj u ovom životu trebaš prakticirati Hong-So tehniku dva sata dnevno." No nijedna tehnika, pa ni ova, ne smije se prakticirati do točke umora i dosade. Za početnike se naročito preporučuje prakticiranje pola sata dnevno, pa čak i manje. Za druge neka zadovoljstvo bude ključ. Kada užitak prakticiranja ove tehnike počne opadati, prestanite s njom i ostanite u miru sjediti. Kada užitak meditiranja potpuno prestane prekinite meditirati, ili se odmorite ( možete to učiniti u Savasani ) prije novog pokušaja.
P: Kada je Učitelj rekao da prakticiramo tehniku Hong-So dva puta na dan, da li je mislio dva sata odjednom?
O: Da, ako je moguće. Inače bi objasnio da se izvede u dva ili više puta. Sjetimo se da je bolje ne odrediti vrijeme trajanja da bi imali uspjeha. Predloženo vrijeme neka bude samo općenito vodstvo.
P: Da li se može prakticirati ova tehnika u bilo kojem slobodnom vremenu, bez obzira na opisano najbolje vrijeme za izvođenje meditacije?
O: Da svakako. To je tehnika koju možete prakticirati za pisaćim stolom u uredu, ili na javnom mjestu, ili na zabavi kada ne želite biti uvučeni u razgovor. Pred drugima niste obavezni da pričate što radite. Zatvorite oči kao da ih želite odmoriti ili gledajte ispred sebe.
P: Koliko je potrebno odvojiti vremena samo na ovu tehniku u okviru čitave meditacije?
O: Teško je to savjetovati, osim što se može reći da se radi o jednoj od najvažnijih Yoga tehnika. Što dublje i duže prakticirate bilo koju tehniku, prije i napredujete. Na vama je da odlučite koliko dugo u odnosu na druge tehnike želite promatrati dah. Bez obzira koju tehniku prakticirate, najmanje posljednja četvrtina vremena u meditaciji mora biti provedena jednostavno bez prakticiranja tehnike.Kao što je moj Guru rekao, "Intuicija je moć duše kojom spoznajemo Boga, a razvija se produžujući i produbljujući osjećaj mira koji prati meditativnu praksu poslije tehnike."
P: Da li se treba koncentrirati na dah i na točku između obrva?
O: Ne, sve dok se pažnja sama prirodno ne fokusira na strujanje daha na početku nosa, na mjesto gdje dah ulazi u nosnu šupljinu u glavi. U suprotnome, dijelite koncentraciju na dvije stvari, što može biti porazno.
P: S obzirom da se Hong-So izgovara različito u različitim dijelovima Indije ( npr. Hung-Sah ), i s obzirom da se u Yoga učenjima nastoji pravilno izgovarati mantre, da li je važno ustanoviti koji je od ovih izgovora najpravilniji, tj. najbliži izvornom?
O: Ne. Izgovarajte mentalno, i tada su varijacije tako male da su zanemarive. Važnost ove tehnike je u produbljivanju svjesnosti mira i povezivanju te svjesnosti s ponavljanjem mantre. Ustvari, ljudska svijest je ta koja određuje ispravno izgovaranje bilo koje mantre.
P: Što ako za vrijeme ove tehnike, ili neke druge, budemo odjednom uzdignuti u božanslo stanje svijesti? Pretpostavljajući da je ta tehnika izazvala ovakvo stanje, da li je treba nastaviti prakticirati, ili je prekinuti da bi se dublje uživalo u ovom stupnju svijesti?
O: Ovisi o tome da li je tehnika stvarno izazvala takvo stanje ili vas je samo pripremila da ga primite. Izvjesna božanska stanja, ako su stvarno uzrokovana prakticiranjem tehnike, mogu se produbiti nastavkom njenog prakticiranja. Inače, i općenito govoreći, tehnika bi se trebala prekinuti, tako da bistre mogli produbiti uživanje i poistovjećivanje s božanskim iskustvom.
P: Ponekad se desi da moj dah umjesto da pauzira sve dulje i dulje u trenucima između udaha i izdaha, nastavlja svoj normalni ritam, ali postaje površan do trenutka kada praktički nestaje. Da li je to u redu?
O: Da, to je sasvim u redu. U svakom slučaju, treba pustiti dah da struji slobodno i prirodno, u skladu sa svojim tokom, umjesto da vi odlučujete kojim ritmom treba strujiti. Tako lagano disanje ukazuje na zadovoljavajući stupanj koncentracije.
P: Da li je važno misliti na značenje riječi Hong- So ( ja sam On ) dok ih povezujemo s dahom?
O: Ne u ovoj tehnici. Važna stvar u ovoj tehnici je pažnja na dah, a ne na predavanje mantri. Hong-So je suštinski tehnika koncentracije, a ne afirmacije.
DODATAK:
Hong-So u
kralježnici
Ovo je
Yoganandina pročišćena meditativna tehnika osnovne Hong-So tehnike
koncentracije. Preporuka je da se ne izvodi ako se regularna tehnika Hong-So
nije savladala i prakticirala barem šest mjeseci.
Najprije
počnite s osnovnom praksom Hong-So tehnike, ravnomjerno dišući itd. Zatim nakon
pet minuta ili više dodajte svojoj osnovnoj praksi vizualizaciju ili osjećaj
podizanja i spuštanja energije u svojoj astralnoj kralježnici sa svakim udahom
i izdahom. Zamišljajte i osjetite kako se s udahom energija podiže i kreće iz
baze kralježnice do spiritualnog oka, a s izdahom teče u obrnutom smjeru. U
stvari podizanje i spuštanje energije je to što čini udah i izdah zaista.
Pokušajte to i osjetiti.
Ako tijekom
izvođenja ove tehnike primijetite da je vaš dah postao mirniji ili plići, nije ga
potrebno dalje vizualizirati kako se kreće iz baze kralježnice. Sada možete
postepeno vizualizirati podizanje i spuštanje energije kroz kralježnicu od srca
do spiritualnog oka i natrag, zatim od medule do spiritualnog oka i natrag te
konačno samo u spiritualnom oku.
Ako slučajno
u nekom trenutku prirodno uđete u stanje bez disanja, što je i cilj ove
tehnike, tada zaboravite na vizualizaciju. A kad vam se disanje ponovo vrati,
nježno nastavite s praksom, kao što činite i kod osnovne tehnike Hong-So.
Ova tehnika
je odlična za pripremu u Kriya Yoga praksu, zato ju je Yogananda nazvao „baby
kriya“. Ako se izvodi pravilno ovo je vrlo moćna tehnika meditacije.
NEKA BOG I UČITELJI BLAGOSLOVE VAŠU SPIRITUALNU PRAKSU !
----------------------------------------------------
MEDITACIJA OTKLANJA MENTALNA OGRANIČENJA
Čitanje vrijednih knjiga je mnogo bolje nego trošenje vremena na gluposti. Ali bolje od čitanja knjiga je meditacija. Fokusiraj svoju pažnju unutra. Osjetit ćeš novu moć, novu snagu, novi mir u tijelu, umu i duši.Problem u meditaciji je što ne možeš istrajati dovoljno dugo da postigneš rezultat.
Ako pustiš mutnu vodu da odstoji dulje vrijeme, mulj će se slegnuti na dnu, a voda će postati čista. U meditaciji, kada se mulj nemirnih misli počne taložiti Božanska snaga se počinje reflektirati u čistoj vodi tvoje svijesti.
Komunicirajući na takav način s Bogom mijenjaš svoj status od smrtnog bića ka besmrtnom biću. Kad to činiš sve veze koje te ograničavaju će nestati. To je veliki zakon koji bi trebalo zapamtiti. Što je prije tvoja pažnja fokusirana, Snaga svih snaga će doći, a s njom možeš postići duhovni, mentalni i materijalni uspjeh.
Kada te problemi napadnu, kada nemaš rješenja i kada nema nikog da ti pomogne, idi meditiraj. Meditiraj dok ne pronađeš rješenje, a ono će doći. Kao smrtno biće ti si ograničen, ali kao dijete Boga si neograničen. Spoji svoju koncetraciju s Bogom. Koncentracija je sve. Najprije idi unutra; nauči da fokusiraš svoj um i osjetiš snagu Boga, a zatim traži zdravlje, uspjeh, partnera, novac itd...
Ako želiš odgovor od Boga, trebaš meditirati duboko!
Predanici koji neumoljivo zalijevaju sjemenja meditacije jednom će ih vidjeti kako su narasla u veliko stablo Spoznaje i tada će drugi dolaziti da se odmaraju u hladovini njihovog mira.
Prakticiranje Hong-So tehnike koncentracije će vas spasiti od dugogodišnjeg besplodnog lutanja na podsvjesnoj razini. To je područje kojeg zasigurno želite izbjeći; puno je iluzornih i imaginarnih iskustava.
Morate spoznati Nadsvjesno stanje da shvatite istinska duhovna iskustva i spoznaju Istine.
Meditacija je istinski lijek pomoću kojeg se možemo permanentno izliječiti od dnevnog sna pojavnog svijeta i svega onog lošeg što on donosi, a samim tim se i realizirati kao čisti Duh.
Predanici koji neumoljivo zalijevaju sjemenja meditacije jednom će ih vidjeti kako su narasla u veliko stablo Spoznaje i tada će drugi dolaziti da se odmaraju u hladovini njihovog mira.
Prakticiranje Hong-So tehnike koncentracije će vas spasiti od dugogodišnjeg besplodnog lutanja na podsvjesnoj razini. To je područje kojeg zasigurno želite izbjeći; puno je iluzornih i imaginarnih iskustava.
Morate spoznati Nadsvjesno stanje da shvatite istinska duhovna iskustva i spoznaju Istine.
Meditacija je istinski lijek pomoću kojeg se možemo permanentno izliječiti od dnevnog sna pojavnog svijeta i svega onog lošeg što on donosi, a samim tim se i realizirati kao čisti Duh.
Paramhansa Yogananda
Nema komentara:
Objavi komentar